پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با اهرم دلار سقوط کرد پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | شارژ خبری بازار سرمایه در میان ناامیدی سهامداران سکه تمام چند گرم است؟ ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ آیا ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه دارد؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند
سرخط خبرها

سرایت برف زمستانی به تالار بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۴ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۹۸۴۴
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
سرایت برف زمستانی به تالار بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۴ بهمن ۱۴۰۲)
این روز‌ها اغلب استان‌های کشور به برکت بارش برف، سفیدپوش شده‌اند. گویا این سردی زمستان بیشتر به تک تک سهم‌ها رخنه کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار سرمایه که ابتدای وقت معاملات در فضایی نسبتا مثبت دنبال می‌شد، از نیمه دوم زمان معاملات ورق برگشت و کم‌کم سروکله فروشنده‌ها پیدا شد و نه‌تنها مانع ادامه رشد بازار شدند، که بخشی از پیشرفت را هم تبدیل به پسرفت کردند.

در پایان وقت معاملات امروز شاخص اصلی بازار با رشد نزدیک به ۴ هزار واحد، به ارتفاع ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار واحد بسنده کرد. شاخص هم وزن نیز نزدیک به ۵ هزار واحد رشد کرد.

در بین نماد‌های بورسی تاپیکو، کگل و پارسان بیشترین اثر منفی و نماد‌های فخوز، شپنا، خساپا و خودرو اثرات مثبت بیشتری را بر شاخص کل بازار گذاشتند.

این روز‌ها که به نظر می‌رسد شرایط بیشتر به نفع کوچک‌تر‌های بازار است و این موضوع را می‌توان از سرعت رشد بیشتر شاخص فرابورس و شاخص هم وزن دریافت کرد، شاخص فرابورس نیز امروز رشد ۱۶۱ واحدی را تجربه کرد.

در میان نماد‌های فرابورسی نیز وسپهر، وهور، هرمز، خاور، وگردش و انتخاب بیشترین اثر مثبت و بپاس بیشترین اثر منفی را بر شاخص اصلی این تالار گذاشتند.

ارزش معاملات بازار بورس در پایان وقت امروز به حدود ۵ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۸۵ میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند.

امروز تعداد نماد‌های مثبت ۴۳۹ و تعداد نماد‌های منفی ۳۶۶ نماد بوده است.

نرخ ارز که از هفته گذشته روند صعودی را در پیش گرفته بود و طبق سنوات و تجارب گذشته عاملی مهم برای رشد بازار سرمایه محسوب می‌شد، اما این بار اثری بر بازار بورس نگذاشت. با این حال روند افزایشی قیمت دلار برای پنجمین هفته متوالی، اثر خود را در تمامی بازار‌ها گذاشت.

با این حال به نظر می‌رسد سهام‌داران همچنان به تصمیمات سیاستگذاران و اثر آن بر بورس، وزن بیشتری می‌دهند تا پارامتر مهمی مانند نرخ دلار. برای مثال ارزش دلاری بازار سهام در هفته گذشته ۱۰ میلیارد دلار کاهش داشت.

کارشناسان معتقدند در صورت ادامه روند نرخ ارز، بورس با یک تاخیر زمانی حرکت صعودی خود را آغاز خواهد کرد و با قرار داشتن قیمت سهام در محدوده‌های مناسب، این بازار نسبت به بازار‌های موازی از ظرفیت بیشتری برای جذب نقدینگی و رشد برخوردار است.

سرایت برف زمستانی به تالار بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۴ بهمن ۱۴۰۲)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->